Glad modellflygare som numera bor i Arboga. Börjar med modellflyg någon gång i slutet av 80-talet. Då var det i huvudsak lina som gällde, tävlade flitigt i F2B. Sedan blev det skola och annat så modellflyget fick ligga på hyllan under många år. Nu som återfalls missbrukare så är min första reflektion "Fan det går att flyga med el nu". Så numera är det bara el, elseglare och hang som gäller. Vaför söla med soppa när energin finns i torra och rena kablar?
När jag inte modellflyger så är det fullskalasegel som gäller. Eller egentligen är det tvärtom, om jag inte flyger mitt segelflygplan så försöker jag komma ut med en modellkärra istället.
Nu flygande maskiner - Big Lazy Bee Scorpion F5J-400 - MPX BLizzard - Sophisticated Lady, 2m RE-seglare
Maskiner som står inför Reparation / Renovering: - Belsebub, elkonverterad svävare. - Tutor, elkonverterad linkärra (F2B)
Maskiner som ligger på byggbordet: - Krick modells SG-38, 1/4-skala seglare - Tofflor till min Big Lazy Bee
RIP: -Filip Sport 400 -Electro streak -Softik mini -
Framtida projekt eller som min fru säger, - Det där får du bygga när du blir pensionär! - Flair models K8b, skala 1/4 - Slingsby T21, Skala 1/3.5 - Alla MJD byggsatser - En fulls size elkonverterad F2B. - Gee Bee Z elle R2 - Ny Elektrostreak - Högvärdig elseglare 3.5m |